Subscribe:

Pages

Wednesday, 11 July 2012

Rindunya Nak Jadi Cikgu Kembali

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara..

setelah hampir sebulan menamatkan kerjaya sebagai guru pelatih di Sekolah Menengah Vokasional Butterworth, diriku masih lagi menjadi penganggur terhormat..perasaan rindu nak mengajar masih lagi menebal tatkala memikirkan pengalaman dan memori indah semasa di sekolah..semangatku untuk mengajar masih lagi berkobar2..berkobar-kobar..berkobar-kobar..giler skema ayat..hahaa

Ya Allah bantulah hamba Mu ini..cepatkan lah proses interview dan posting kami..jika aku memang dah ditakdirkan untuk menjadi seorang guru, permudahkanlah segala urusanku..jika sebaliknya, aku berserah pada Mu..bantulah aku untuk mencurahkan bakti kepada agama dan masyarakat..sesungguhnya Engkau yang mengetahui segalanya..Amin..

 Guru pelatih bersama pengetua, penolong kanan dan ketua2 bidang..

 barisan guru pelatih SMVBw..dalam banyak2 kumbang terselit sekuntum bunga..

ini pula kumbang dikelilingi oleh bunga2..

sekarang kena mencari kerja sementara menunggu posting yang entah bila..harapan sebelum puasa ni dah dapat kerja..so sape2 ade keje yang nak di rekemen kan boleh PM..taknak lah jadi penganggur lama sangat..tersangatlah boring..hari2 duk menghadap laptop je..dah jadi macam anak dara zaman dahulu tak kuar rumah..anak dara sekarang ni ramai yg kuar rmh..hehe

sebelum nak tutup entri ni jom la kita berhibur dulu..
lagu yang terpilih kali ini adalah : baca la sendiri kat bawah tu..


sekian terima kasih..

5 comments:

puteri kasih said...

semoga semuanya dipermudahkan :)

Aida Omar said...

Amin.. moga cikgu menjadi cikgu suatu hari kelak.. berkobar2.. hihi

azie namico said...

insyaallah , klu ader rezeki x kemana...semoga berjaya nanti..:D

Cik Rongoks said...

insyallah semuanya akan dipermudahkan ^^

Trah Zain said...

haha.. lek lu, kumpul energy dulu n___n

Post a Comment