Subscribe:

Pages

Monday, 30 January 2012

Air Terjun Gunung Ledang (Kenangan Sebelum Membawa Haluan Masing2)

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara..

sedar tak sedar dah habis 5 semester belajar di UTHM..
sekarang hanya ada 1 semester yang akan diisi di sekolah masing2..
pertemuan hampir 3 tahun berakhir dengan perpisahan..
walaupun amat berat untuk berpisah namun untuk berjaya perlu ada pengorbanan..
dan perpisahan dengan rakan2 adalah pengorbananya..
sama juga ketika meninggalkan ibu bapa di kampung untuk belajar..
pengorbanan untuk memperoleh kejayaan..
semoga semuanya memperoleh kejayaan dalam bidang yang diceburi..

di Air Terjun Gunung Ledang mengakhiri pertemuan itu..
keesokkanya masing2 berkemas untuk pulang ke kampung halaman..
kalau ada yang tinggal pun hanya untuk sehari dua sahaja lagi..
hanya sekadar menyiapkan sisa2 tugas yang masih belum disiapkan..

jom layan gambar kat bawah..
tempat : Air Terjun Gunung Ledang, Tangkak, Johor..
tarikh : 29/1/2012

 baru je sampai ni..
agak lama juga perjalanan disebabkan pemanduan yang berhemah..

 setelah penat mendaki anak tangga akhirnya penatnya hilang setelah melihat air terjun yang cantik ini..

 dan apa lagi..
mandi manda la..




 orang tua yang takde peluang nak main2 kat Sunway Lagoon..
kat sini pun boleh gelongsor..hehe..


 yahuuuuuuu.....

 sebelum balik tu singgah makan dulu di Medan Ikan Bakar Sabak Awor..
sapa yang datang ke Muar tu boleh la menikmati hidangan kat sini..
murah dan sedap dan juga lazat..
biasanya kitorang akan memilih Gerai No8 iaitu Wak Jos punye Gerai..

Siakap 3rasa 2ekor baru RM35.00..

jom ke Air Terjun Gunung Ledang..
memang best..

sekian..

10 comments:

reza al-razi said...

Dah lama x mandi kt gunung ledang.. masa study kt UiTM Johor dulu ada gak la pergi..

maizatul azrina Yaakob said...

bestnye...=)

naiemah_ramli said...

waaa..bestnya..huhu..ingt time stdy mmng gila lah dgn air terjun ni..tiap2 mnggu pergi..hihi

diana said...

ada orang kata tempat ni berhantu,,betul ke>??

puteri kasih said...

seronoknya dia main air...hehehe

bedpet said...

air terjun gunung ledang ni a.k.a sargil ke?

Aida Omar said...

syoknye cikgu mandi manda.. terasa sejuk sampai ke sini..hehe. Siakap 2 ekor 35 je..betul2 murah.

samy said...

good site

Azham Vosovic said...

cikgu cikgi dah nak berpisah huhuhu

eh, rasanya da berpisah...

tak pe, boleh jumpa lagi hehe

Dora Natasha said...

pi gugel cari info gunung ledang waterfall.jumpe blog nih..

wah lagi teruja nak gi minggu depan.nway, nice pic :)

Post a Comment