Subscribe:

Pages

Thursday, 20 October 2011

Bekas Pemimpin Libya Muammar Gaddafi Terbunuh

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara..

sedang tengok2 status kat facebook tiba2 terpandang berita yang mengatakan Gaddafi dah terbunuh..



sumber dari BBC News mengatakan Bekas Pemimpin Libya Kolonel Muammar Gaddafi telah terbunuh setelah satu serangan di rumahnya di Bandar Sirte

ni berita bahasa inggerisnya..

Libya's ex-leader Col Muammar Gaddafi has been killed after an assault on his home town of Sirte, officials from the transitional authorities have said.
Information Minister Mahmoud Shammam said fighters had told him they had seen Col Gaddafi's body, and other officials also said he was dead.
The claims have not yet been independently verified, and other reports said he was captured alive.
The colonel was toppled in August after 42 years in power.

nak berita lebih lanjut boleh klik kat sumber BBC News disini..

12 comments:

puteri kasih said...

42 tahun berkuasa? hmm lama gak tu

Fathiah Hamim said...

huhu betul ke nehh

Mohd Firdaus said...

kalau BBC tu tipu maknanye x btul la berita tu..hehheehe

mokcik-ann said...

owh.. dah sahih lah ni yer..

allnone said...

belum yakin...

♥Aien Najwa♥ said...

herm..dengar gk berite pagi tadi, siap ade video..mcm dh sahih...

Mohd Firdaus said...

sahih dah rasenye..surat kabar malaysia pun ade keluar berita psl ni hri ni..

khairul@kechik said...

hilangnya pemimpim yg lantang menentang barat..

cinonex coreyan said...

bila hmapir2 penghujung dunia macm ni la..
http://www.cinonexcoreyan.com/

harrazdani said...

jatuhnya seorang diktator...semoga jadi ikhtibar utk semua.

♥Aien Najwa♥ said...

Walaupun internet mcm wayar putus, ku gagah kan jue!!~~kunjungan balas..pagi di sini..(^____^)..


p/s : alamak lambat pulak kuwa shoutmix..aiN shout here!!~~

khairul said...

ntah la nasib dia..skunk antara dia dgn Allah

Post a Comment