Subscribe:

Pages

Sunday, 19 June 2011

Senyum itu sedekah

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara
Seorang sahabat yang tidak memiliki apa pun untuk disedekahkan bertanya, "Jika kami ingin bersedekah, namun kami tidak memiliki apa pun, lantas apa yang boleh kami sedekahkan dan bagaimana kami menyedekahkannya ?"

Rasulullah SAW bersabda, "Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar y...ang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah." (HR Tirmizi dan Abu Dzar).

Dalam hadis lain disebutkan bahawa senyum itu ibadah,"Tersenyum ketika bertemu saudaramu adalah ibadah." (HR Trimidzi, Ibnu Hibban, dan Baihaqi).
kucing pun tersenyum manis..hehe..

p/s : senyum la selalu..senyuman boleh menyejukkan hati yang tengah panas membara..


Ingin bercuti di Hong Kong..Klik Disini..

Jamming your way to incubus..Click Here..

with Persona, its always better..Click Here..

Menangi Ipad 2, Playstation 3, Ipod Touch..Klik Disini..

28 comments:

Eckhart™ said...

boleh ke.. nak bagi senyum sma cikgu.. Jom kunjungi Blog sya.

Mohd Firdaus said...

tq2..senyum sama kamu jugak..

diana said...

mai senyum2 kat sini..:)

Jieha kriesha said...

jieha memang suke snyum :))
heee ^^

Hans said...

senyum
xperlu kata apa2
senyum
xperlu kata apa2
bila kita senyum semua orang berjangkit
bila kita senyum dunia tiada penyakit
hah
senyum lah selalu
:-)

Syaitan Memang Durjana

Madam Pam said...

kebaikan senyum kpd manusia:1.melonggarkan otot2 muka
2.menyejuk mata org memandang.
3.mengecikkan jurang ant manusia
4.memberi keyakinan kpd manusia
5.dpt pahala
6.mengingatkan manusia tentang giginya..(dah gosok ke belum!!)

kiwi said...

senyum, tak perlu kata apa2, senyum

:))

||aLeaSaRa|| said...

senyummmmmm tunjuk gigi luas2 he3.
se..lamatttt pagiiiiii cik..gu!!!

p/s-->sebab kite suka senyum kot raami kata kite nampak muda tak padan usia.pernah ada satu couple ni gaduh dlm bas,boy dia kata "cuba awak tgk akak tu,senyum je..kalau awak macam tu,mesti saya tambah sayang".Terus awek dia tak jadi tarik muka masam,dan dia senyum dgn lebarnya!itulah kuasa senyuman!

Khairil said...

kadang2 senyum tu ada makna.... :)

a loqman said...

singgah pagi

fiQ'Ra said...

Senyum itu sedekah, senyum itu awet muda, senyum itu kemesraan, senyum itu pengikat sahabat, senyum itu penambah kasih, senyum itu pelaris jualan, senyum itu pengiktirafan, senyum juga pemanis wajah, senyum menambahkan kecantikan dan yang pastinya senyuman itu membawa kebaikan. =)

copy ja ni~ ^^

asfz lily said...

Senyum tak perlu kata apa2 :)

Latest Entry: Siapa LOLA??

misyamissyou said...

suke senyum! :D

Lieyly ︱ Alia said...

senyum kt cikgu :)

alia suka senyum , tpi kdg2 bila org tgok dgn muka sinis ja , xjdi nak senyum -.-'

NHazirah said...

:DDDDD heeee. senyum !

| Princess Diary | said...

senyum tak perlu kata apa-apa :)

najihah sahami said...

senyum is sweet..:)suka tegur org yg senyum. klu yg masam tu rasa nak sumbat ngn heel je. hahaha

zazaw said...

aku suka senyum kat org
tp org tk suka senyum kt aku
ahahaahha

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

jom pakat senyum ramai2..hehe

alif ibnu daud said...

senyum mampu menggembirakan jiwa :-)))

soooooour said...

senyum itu awet muda........

cik ziqa said...

smile always ya ~~ :) :)

Hayati Hamzah said...

datang sini nak senyum banyak2 ;)

tiefazatie said...

cikgu..full sdh smix kamu tue..lala

Andrik McVean said...

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

cik aisha said...

senyum seindah suria....:)

zarra nazura said...

^____________________________^ senyum

Siti Arfah said...

Senyum sokmo. :D

Post a Comment