Subscribe:

Pages

Wednesday, 9 February 2011

Cerita kad kawin..hehehe..

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara..

korang jangan salah sangka..
ni bukan kad undangan kawin dari cikgu..hehe..
cuma nak menyampaikan sikit je berkenaan kad kawin ni..


dah menjadi trend kad kawin mesti nak letak ayat Al-Quran @ doa2 @ bismillah @ tulisan jawi..
dari segi zahirnya memang nampak cantik..
memang menampakkan ciri2 islamik..
dan menampakkan yang nak kawin tu orang islam..
tapi kan lepas kad kawin ni diedarkan dimana kita letak??
ada yang biarkan bersepah2..
ada yang jatuh kat lantai dan kita pijak dengan selambe je..
dan ada yang buang ke dalam tong sampah..
patut ke ayat Al-Quran @ doa2 @ bismillah @ tulisan jawi kita lakukan sedemikian??
apa pendapat anda??
so apa kata kalau kita nak tempah kad kawin nanti kita tak payah letak semua ni..
sebab nanti kita yang menjadi penyebab semua ni berlaku..
fikir2kan la ye..

10 comments:

Bulan said...

betol2.setuju!

yebbit + . + said...

aah kn sure, sure ramai yg tak tertpk pon bout dat. emm

Cik TeN10 said...

betul3...agree with you..

Putri Zara Sofea said...

betul gak tu.. yelah buat cantik2 kan? ayat quran lagi kdg tu menghiasi..tp akhirnya tah kemana dilemparkan.. seeloknya tulis maksud ayat tersebut dalam bahasa melayu ok juga la kan...

:)

Juli said...

setuju2...tapi tanpa sedar kite dah amik mudah kat ayat quran pada kad tu.. moga jadik ingatan yg akan buat kad kawen nnt..hihihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye..sgt setuju.

Hafzan Sarah said...

tak terpikir lak sebelum ni..
betul apa yang cikgu kata tu, tima kasih kerana mengingatkan

yaya_flanella said...

betul tu. sebab tu tak sesuai letak bismillah kat kad kahwin..

ZuXuZ said...

nak kawen bace kat sini

KUREKURE COMEL said...

a'ah la....kalo smpai terpijak tu..
adooii...


tak terpikir pulak sblm ni...
tq cikgu..

Post a Comment