Subscribe:

Pages

Tuesday, 21 December 2010

Wajarkah bakal guru ditemuduga lagi selepas habis belajar..

Assalamualaikum w.b.t. pembuka bicara..
cikgu nak minta pendapat semua..
wajarkah bakal guru ditemuduga kali kedua selepas habis belajar..
sebelum belajar dah kena ambik ujian medsi dan temuduga..
dah lepas ujian medsi dan temuduga tu dah menunjukkan seseorang tu layak jadi cikgu..
kalau tak lepas memang tak layak la..
atau pun ujian medsi dan temuduga sebelum ini hanya la syarat untuk melanjutkan pelajaran..
tidakkah ianya menyusahkan bakal cikgu??
apa pendapat anda semua??

15 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

huhuhuhu aku rasa tak wajar laaa hahah dah 5 tahun belajar, nak kene temuduga la plakk ahah takmau

Mohd Firdaus said...

tahun ni ramai jugak yg xlps temuduga..xlepas sebab xdpt jwb isu2 semasa,1malaysia..bkn semua benda kte ingat kn..

MOHDFAIRUZcheghani said...

wajar..sbb bakal cikgu yg duk mktb tu bkn btul sgt..perangai kadang2 xlyk jd cikgu..bile g interview,die sdr sket die tu cikgu..xde la duduk dlm zon selesa...

Mohd Firdaus said...

btul jgak tu..mereka dpt masuk ktika muda..

Adem and Cats said...

mungkin utk menguji pengalaman yg ada.

adem n cats

♥..cik_mas..♥ said...

cik mas rasa buat temuduga ni bgs juga....tapi ikot pointer...

contoh 3.0 keatas tak perlu temuduga...yang bawah dr 2..kne temuduga....

cik mas rasa suatu hari nanti pasti akan ada kontroversi dimana lebihan guru berlaku....

ramai lagi tak dpt posting...lagi2 bach PISMP yg baru kuar thn ni....belum dpt posting lagi....

lagipon temuduga ni dpt juga tapis bakal2 guru yg betul2 berdedikasi....

Mohd Firdaus said...

spatutnye xleh brlaku lbihan guru sebab pengambilan mengikut kuota..ataupun pihat tertentu x telus..btl x??

Anonymous said...

cik mas..mane nak datang bakal guru pointer yg bawah 2..jarang le..huhu..ha, stuju ngan cikgu, kalau x nak pakai patut x perlu ambil dari awal..jgan memperjudikan nasib mereka..

cik yanie said...

huhu.. susa if mcm 2..
kene interview lg..
ap la nk d interview kn nye

ijatnuar87 said...

xbraper nak perlu la..sebab dah 5 taun stgh ddk dlm IPG,utk aper lagi temuduga?untuk menggagalkan guru?

sekamar rindu said...

salam..

sangat wajar...

follow ur blog

**144

░♥si lampu neon♥░ said...

setuju dengan ijattt =)
hihihi..
yang penting cikgu cikgu kene perkasa kan diri dengan isu semasa, jadikan amalan

Reen Azreen said...

isu interview x jd masalah..yg penting cikgu always success dlm dunia pendidikan...smile always...idop cikgu...!

♥..cik_mas..♥ said...

ok..kalo macam 2 buat 3.5 keatas tak perlu temu duga.. yg bwh dr 3.49 kne temuduga..amacam?? ada bran? hhahaha

baru betul2 guru berkualiti

||aLeaSaRa|| said...

kite rasa tak payahlah nak i/view lg.Sekolah memerlukan ramai guru.Dok i/view sana sini nti jthkan mood bakal guru.Ingat sng jd guru..kite tabik spring pada semua guru di dunia.

Post a Comment