Subscribe:

Pages

Monday, 13 December 2010

Biar ku menjadi lilin

 
biarku menjadi lilin,
memberikan cahaya,
terangi sekeliling,
dengan diri terbakar tiada siapa yang sedar.

disaat kegelapan,
 rela aku berkorban,
demi satu harapan.

 biar masa berlari,
dan kau terus mendakai,
`aku tenang disini dangan sabar menanti,
tanpa dendam dan benci.
 andai aku terjatuh,
terluka dan tersungkur,
kurawat biar sembuh.

aku takkan bertanya,
apakah nanti balasannya,
setiap pengorbanan,
setiap pemberian,
demi satu ikatan.

keikhlasan dihati,
walaupun sering kau ragui,
pada suatu masa dan suatu ketika,
akan ketara jua.

biarku mnejadi lilin,
memberikan cahaya,
saat kau kesepian,
saat kau kegelapan,
kurela menerengkan.
aku senang begini,
dapat terus berbakti,
dengan cara sendiri.

6 comments:

lynn angel said...

semoga cikgu terus bercahaya menerangi jalan yg gelap.. :)

Mohd Firdaus said...

tq lyn..

lynn angel said...

u r most welcome.. :)

snf said...

cikgu itu mulia^_^

||aLeaSaRa|| said...

ala..cikgu kite pun nk komen juga ngee...."your best teacher is your last mistake"~"Always listen to your teacher.they'll tell you what can't be done and why".Apa2 pun cikgu..u r the best among the rest.

Mohd Firdaus said...

tq semua..

Post a Comment